איך החיפוש באינטרנט עובד?

האם אי פעם שאלתם את עצמכם מה מתרחש מאחורי הקלעים מרגע שאתם מזינים שם של אתר בשורת החיפוש של הדפדפן ועד שהאתר מוצג במסך שלכם? במאמר זה, אנו נבחן את התהליך המורכב מאחורי פעולה שלפעמים נראת כל כך פשוטה.

התהליך מאחורי הגלישה באינטרנט

אז איך זה בעצם קורה שאנחנו, שבלחיצה פשוטה על מקש ה'אנטר', אנחנו מגיעים מהירה כברק לאתר של יוטיוב או לחלופין לאתרים אחרים באינטרנט? האם עצרתם אי פעם לשאול את עצמכם מה מתרחש מאחורי הקלעים מרגע שאתם מזינים שם של אתר בשורת החיפוש של הדפדפן ועד שהאתר מוצג במסך שלכם? במאמר זה, אנו נבחן את התהליך המורכב מאחורי הגלישה באינטרנט - מהחיפוש הראשוני שלנו של אתר, דרך מנגנון העבודה של האינטרנט, ועד לשלב שבו אנחנו מציגים ומגלישים באתר בו בחרנו לבקר.

כשאנחנו רוצים לצפות באתרים כמו פייסבוק, יוטיוב וכדומה, אנחנו נכנסים למשהו שנקרא דפדפן (browser). דפדפן היא תוכנה שמאפשרת לנו בתור הגולשים, לבצע אינטרקציות עם כל המידע שיש ברשת העולמית (World Wide Web). במילים אחרות, היא מאפשרת לנו לבקר באתרים, באפליקציות ותוכנות שקיימות בתוך האינטרנט מכל העולם.

כשאנחנו נכנסים לדפדפן וכותבים שם של אתר, לדוגמה "יוטיוב" ולוחצים אנטר, כמה דברים קורים מאחורי הקלעים:

  1. הדפדפן שלנו שולח בקשה ל-ISP (Internet Service Provider), שהם במילים פשוטות החברות שאתם כלקוחות משלמים להם כסף כדי לקבל גישה אל האינטרנט, לדוגמה, בזק, סלקום וכדומה.
  2. חברות אלו (ISP) מקבלות את הבקשה של הדפדפן שלכם שאתם רוצים לצפות באתר האינטרנט "יוטיוב" וגם הן מעבירות את הבקשה ל-DNS (Domain Name System) שהוא אינטרנט פרוטוקול (Internet protocol) שנועד להמיר שמות הניתנים לקריאה על ידי אדם כמו פייסבוק, יוטיוב וכדומה, לכתובות IP. כתובת IP היא סדרה של מספרים שמאפיינת את כתובת המגורים של כל מכשיר שמחובר אל האינטרנט, ממש כמו אתרים, מדפסות וכדומה. הצעד הזה חשוב, כי בעזרת DNS אנחנו נדע את כתובת "המגורים" של האתר.
  3. אחרי ש-DNS מצאו את כתובת המגורים של האתר שנקרא "יוטיוב" הם שולחים בחזרה ל-ISP את המידע, וה-ISP מחזיר לדפדפן שלנו את המידע (כתובת ה-IP).
  4. הדפדפן שלנו, שולח בקשה נוספת ל-ISP, והפעם ה-ISP, שולח את הבקשה שלנו ישירות לכתובת "המגורים" (IP) של האתר שחיפשנו (יוטיוב).
  5. השרת שעליו האתר מאוחסן, מקבל את הפניה של ה-ISP, ומעביר את כל המידע הרלוונטי כמו (HTML, CSS and JavaScript) אל ה-ISP, וה-ISP מעביר את כל המידע בחזרה אל הדפדפן שלנו, והדפדפן שלנו מתחיל להוריד את אותו מידע אליו, וכך אנחנו יכולים לבקר באתר יוטיוב.

אנו מציעים שירותים נוספים שעשויים לעניין אתכם כמו קורסי פיתוח תוכנה, , שיעורים פרטיים בפיתוח אתרים, ובדיקת איכות אתרים בה ננתח את האתר שלכם ונספק דוח מקיף והמלצות לשיפור וחיזוק ה-SEO.